مارک خش دار

موجود

آلومینیوم خش دار شده توسط روش آنودایز که به آن کسیداسیون اندیک هم گفته می شود و موجب ایجاد خش های حقیقی عمیقی برروی سطح ورق می گردد به طور کلی ورق های آلومینیومی طرح دار تولید می شوند تا محصولاتی با زیبایی بیشتر را با آن ها تولید کنند. در ورق های آلومینیوم کامپوزیت با پوشش خش دار، دو لایه ورق مقاوم در برابر خورده شدن، بر روی هم قرار می گیرند. این اتصال به واسطه یک هسته پلی اتیلن صورت می پذیرد.

معرفی آنودایز:

(آنودایز یا آنادایز فرآیندی است که طی آن یک لایه اکسیدی روی سطح فلز تشکیل می‌شود. سطح اغلب فلزات، با قرارگیری در محیطی خاص، اکسید می‌شود یا اصطلاحا، زنگ می‌زند. در صنعت، ایجاد لایه اکسیدی همیشه مضر نیست بلکه در برخی موارد، فوایدی نیز دارد و چه بسا که برخی صنعتگران به عمد، لایه‌ای اکسیدی روی فلز ایجاد می‌کنند تا به خواص دلخواه خود دست یابند.)

آلومینیوم خش دار به دلیل خاصیت تطبیق پذیری معروف است و ترکیب خوبی از قدرت و مقرون به صرفه بودن را ارائه می دهد. یک بستر فلزی ایده آل برای استفاده در پلاک های نامی است ، زیرا می تواند برای کاربردهای تقریباً در هر صنعت ساخته شود. مارک آلومینیوم خش دار محبوب است و کاملاً مقرون به صرفه است ، بنابراین به خصوص برای شرکت هایی که به حجم بالای مارک  نیاز دارند بسیار مفید است.

 نکات مثبت فرایند آنادایز:

در شرایطی که آلومینیوم مورد استفاده ما مقاومت کافی برای به کارگیری در محیط را ندارد، می‌توانیم با آنادایز آن، خواص مورد نظر خود را ایجاد کنیم. البته، ایجاد مقاومت با کمک لایه اکسیدی روی آلومینیوم آنادایز شده تنها خاصیتی نیست که به ما می‌دهد. این لایه که در حدود ۱۰ تا ۲۰ میکرون و یا حتی بیشتر ضخامت دارد، خواص بی‌نظیر دیگری نیز دارد.

جدول استاندارد ورق آلومینیوم مشخصات این نوع ورق ها را نیز مانند انواع دیگر ورق آلومینیوم ارائه می دهد. امروزه خرید ورق آلومینیوم رول و یا  به صورت شیت در بازار عرضه و مورد استقبال مشتریان واقع می گردد.

استفاده از این محصول در تولید بدنه لوازم خانگی بسیار رواج دارد به اضافه ای که این محصول به صورت رسمی و گسترده در دکوراسیون داخلی و خارجی سازه های مختلف نیز به کار می رود.

خش دار کردن آلومینیوم:

این کار در واقع با ایتفاده از دستگاه گریندینگ انجام می شود. به این صورت که ورق از این دستگاه عبور می کند.

در این حین با استفاده از روان کننده های مخصوصی، مرطوب می شود. سپس به زیر ساینده های مخصوصی برده می شوند که سرعت چرخش آن ها به 1000 دور بر دقیقه می رسد.

در ان زمان ورق سایش عمیقی را دریافت می کند که به صورت یکنواخت بر بخش های مختلف آن انجام می شود. این سایش همراه با وارد کردن ضربات و خراش هایی به سطح آلومینیوم است.

مجموعه ی چاپ آسیا ارائه دهنده ی خدمات در قالب مارک خش دار می باشد.

مکانیزم خش دار کردن ورق آلومینیوم

نکته قابل توجه در مورد این مکانیزم، القای حس زنده بودن و شناور بودن فینیشینگ سطح است. چرا که این کار مکانیکی یک افکت سطحی زیبا را برای ورق آلومینیوم، ایجاد م نماید. دستگاه های گریندینگ با هدف ایجاد خش و خراش جهت زیبایی این ورق ها مورد استفاده قرار می گیرند و کاری را انجام می دهند که تقریبا از هیچ نوع دستگاه دیگری برنمی آید. آن هم به این ظرافت، مرتبی و کارآمدی.

این که این نوع ورق ها معمولا در چه ابعادی تولید و عرضه می شود، دارای اهمیت زیادی می باشد. چرا که صاحبان پروژه باید میزان ورق مورد نیاز خود را با توجه به همین مشخصات، تعیین و اعلام نمایند.

ضخامت پنل: 4 میلی متر

عرض پنل: 1250 میلی متر

طول پنل: 3200 میلی متر

 

X

منو